Stichting Jong Leren

1 'Hire'

in 6 weken

214%

groei werkenbij

483.684

impressies

Hoe Stichting Jong Leren binnen 6 weken een schooldirecteur vond.

Even voorstellen: Jong Leren is een stichting voor confessioneel onderwijs met 22 basisscholen en wil haar leerlingen inspirerend onderwijs aanbieden. Waarden als liefde, respect, verantwoordelijkheid, betrouwbaarheid en geborgenheid zijn voor Jong leren de basis waaruit ze werken, met hart voor het kind en zorg voor elkaar.

Ouders brengen hun kinderen graag naar deze scholen en leerkrachten werken er graag omdat ze: samen leren, elkaar ruimte geven en uitdagen. Iedere school geeft hier op een eigen, unieke manier vorm aan, zodat leerlingen, ouders en medewerkers hier de vruchten van plukken.

Klant:
Stichting Jong Leren
Start:
JANUARI 2024
EindE:
Maart 2024
Delen:

De uitdaging: het werven van een nieuwe schooldirecteur en bouwen aan een sterk werkgeversmerk.

Met 22 basisscholen in de regio Zuid-Kennemerland, Haarlemmermeer en Aalsmeer is Jong leren een middelgrote onderwijsstichting. Goed en toekomstgericht onderwijs gaan hand en hand met de juiste leerkracht op de juiste plek. Een behoorlijk opgave in de huidige arbeidsmarkt van het onderwijs waar een enorm tekort is aan leraren.

Recruitment Marketeers is in eerste instantie aan de slag gegaan met de werving van een nieuwe schooldirecteur. Voor het opzetten van een campagne is gekeken naar de omvang van de doelgroep en de juiste pullfactoren. Wat is aantrekkelijke content voor deze doelgroep en wat zijn mediakanalen waarop dit type kandidaat te vinden is? Met eigen data en data van onze partner Intelligence Group is er een maatwerk advies tot stand gekomen.

Het resultaat? Door de juiste kanalen en aansprekende content in te zetten voor deze (latente) en zeer schaarse doelgroep kwamen er, binnen twee weken tijd, voldoende sollicitaties binnen, waarvan twee zeer geschikte kandidaten. Vervolgens is de ideale kandidaat geselecteerd en is Jong leren geholpen met een nieuwe schooldirecteur voor een van hun basisscholen.

 

Onze grootste uitdaging is om de doelgroep te bereiken, zeker in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt. Potentiële kandidaten hebben nu volop keuze in scholen. We willen in ieder geval in hun keuzelijstje aanwezig en zichtbaar zijn. We ervaren de samenwerking met Recruitment Marketeers effectief en meedenkend, zodat onze zichtbaarheid steeds groter wordt.

– Senior Recruiter Stichting Jong Leren

Never change a winning team

Gezien de huidige ontwikkelingen binnen de arbeidsmarkt van het onderwijs, is “employer branding” erg belangrijk voor Jong Leren.

Samen zijn we gaan onderzoeken wat de identiteit van Jong Leren is als werkgever. Wie zijn ze en waar staan ze voor als werkgever? Na daar handen en voeten aan gegeven te hebben zijn we aan de slag gegaan met de zichtbaarheid van de organisatie op de arbeidsmarkt zodat zij beter gevonden worden met een mooie propositie.

Word jij onze volgende successtory?