RIBW

9 'Hires'

in 3 maanden

92%

ingevuld

1.238.429

impressies

Hoe RIBW in enkele maanden tijd 27 relevante sollicitanten ontving.

De grootste recruitment uitdaging van RIBW Arnhem & Veluwe Vallei; het hele jaar door GGZ-medewerkers werven in een voor hen zeer krappe arbeidsmarkt.

Even voorstellen

RIBW Arnhem & Veluwe Vallei biedt volwassenen en jongeren vanaf 16 jaar met een psychische kwetsbaarheid begeleiding op hun weg naar (meer) levensgeluk. Bij wonen, leren, leven en werken.

Hoop en perspectief: daar is hun begeleiding op gericht. Ze ondersteunen cliënten in het (leren) leven met hun psychische kwetsbaarheid en om weer grip te krijgen op hun leven, meestal bij hen thuis. Zodat zij hun leven op hun eigen manier vorm kunnen geven. Met (zelf)vertrouwen en hernieuwde levenslust.

De begeleiding van RIBW AVV is gericht op het versterken van de eigen kracht; cliënten hebben zelf de regie in handen.

Klant:
RIBW Arnhem & Veluwe Vallei
Start:
NOVEMBER 2023
EindE:
JANUARI 2024
Delen:

De samenwerking heb ik vanaf mijn indiensttreding als prettig ervaren. Toevallig heb ik ook via een campagne van Recruitment Marketeers gesolliciteerd voor de functie van Senior Recruiter bij RIBWAVV. Via LinkedIn zag ik op maandagavond de vacature al voorbijkomen en de week ervoor ook al. Uiteindelijk solliciteerde ik omdat termen als pionier, senior en zie jij kansen op een krappe arbeidsmarkt in de zorg, als doorslaggevend zag om te solliciteren. De targeting was dus goed op mij afgestemd en uiteindelijk was ik degene die bij de vacature paste. De benadering klopte!

– Senior Recruiter bij RIBW AVV

De grootste recruitment uitdaging: het hele jaar door werven van medewerkers begeleiding GGZ en persoonlijk begeleiders GGZ; twee zeer schaarse doelgroepen.

Bij RIBW Arnhem & Veluwe Vallei werken zo’n zeshonderd mensen, daarmee is RIBW AVV een grote GGZ-organisatie waar de wervingsbehoefte ook groot is. Via een gezamenlijke partner hebben Recruitment Marketeers en RIBW AVV elkaar leren kennen en zijn geleidelijk gaan samenwerken om invulling te geven aan de recruitment uitdagingen van RIBW AVV.

Inmiddels zijn we een jaar partners en adverteren we doorlopend voor de functies Medewerker Begeleiding GGZ en Persoonlijk Begeleider GGZ vanwege de structurele behoefte aan instroom.

Eens in de twee weken vindt er een digitaal overleg plaats en bekijken we samen hoe de campagnes presteren. Na overleg veranderen we, indien nodig, de geotargeting. Samen bekijken we op welke locaties meer of minder behoefte is aan zichtbaarheid. We spelen daarmee flexibel in op de actuele wervingsvraagstukken door middel van één doorlopende campagne voor deze doelgroepen. Hiernaast zetten we ook campagnes op voor hun officefuncties.

Het proactief meedenken door middel van mobile targeting van de regio’s, hebben aangetoond dat dit zeker effect heeft wat de bereikbaarheid/zichtbaarheid van onze organisatie betreft. Ook heeft Recruitment Marketeers mooie corporate foto’s gemaakt waardoor nog zichtbaarder is geworden wat we willen uitstralen.

We zien het aantal geïnteresseerden toenemen en ik zie in onze werving zeker effect als het gaat om onze zichtbaarheid.

De campagnes voor Woonzorgmedewerkers, Medewerkers Begeleiding en Begeleiders hebben in het weekend veel bekijks op social media en ik merk ook dat men veel vragen/interesse heeft voor het werken bij ons. Recruitment Marketeers zie ik samen met hun partnership met Intelligence Group een serieuze speler worden op gebied van Jobmarketing.


– Senior Recruiter bij RIBW AVV

De campagne

De campagnevorm die gekozen is voor RIBW Arnhem & Veluwe Vallei gaat verder dan alleen plaatsingen op vak gerelateerde websites, vacaturebanken en socialmedia-kanalen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn.

Juist omdat we heel gericht willen targeten op latent zoekende kandidaten, worden de vacatures onder de aandacht gebracht via mobile advertising.

Mobile advertising maakt het mogelijk om juist latente kandidaten op verschillende manieren te bereiken en te prikkelen door middel van de inzet van aantrekkelijke advertentie-uitingen. Door middel van geotargeting kunnen we hyperlokaal targeten gericht op vergelijkbare of aanverwante organisaties in de omgeving en in districten waar veel vergelijkbare bedrijven gevestigd zijn.

Een groot bijkomend voordeel van deze manier van benaderen is dat we heel specifiek de doelgroep aanspreken en deze in de avonduren retargeten. De gebruiker is vermoedelijk thuis en heeft tijd om de advertentie nogmaals te bekijken.

Word jij onze volgende successtory?