In een tijd waarin digitale toegankelijkheid steeds belangrijker wordt, hebben Sebas Krijgsman, Martijn Smit en Remko... Lees meer
Lees meerEen nieuw paar sneakers koop je zo. Over een nieuwe baan denk je langer na. Niemand drukt zomaar op ‘upload cv’ of ‘solliciteer.’ Eerst wil je van alles weten; waar en met wie je gaat werken, wat de inhoud van je werk is en waarom je er beter of gelukkiger van wordt.
Maar wist je dat bijna 60% van de kandidaten negatieve candidate experiences ervaart? En dat je als potentiële werkgever veel invloed hebt op die ervaring?
Online sollicitaties zijn vaak lang en complex. 50 tot 80% van de werkzoekenden haakt zelfs af bij het invullen. Het gevolg: talent verdwijnt en hogere kosten per hire.
Maak het solliciteren daarom eenvoudig. Bijvoorbeeld met een keuzemenu voor belangrijke antwoorden. Als je op weg wordt geholpen, voelt dat prettig. Want zeg nou zelf, wil je een berg beklimmen of een duwtje in de rug krijgen?
Ontdekken hoe dat bij jullie werkt, begint met een sollicitatie bij je eigen bedrijf. Dan zie je vanzelf wat er beter kan.
De consument is voor veel marketingafdelingen heilig. Voor kandidaten is minder aandacht. Terwijl die ook enthousiasme willen ervaren als ze hun CV met je hebben gedeeld.
Toch ontvangt bijna 75% van de kandidaten geen direct antwoord na het invullen van hun sollicitatie. Terwijl dat juist zo’n belangrijk moment is. Let daarop en stuur bijvoorbeeld direct een ‘wat fijn dat je gesolliciteerd hebt’ bericht.
Alle stappen in het sollicitatieproces zijn cruciaal. Wil je de ideale candidate journey bepalen inclusief timeline? Ga dan eerst met je team de diepte in en kruip in de huid van de persoon die je aan je wilt binden. Stel jezelf de volgende vragen:
Geen organisatie heeft de perfecte candidate journey. Er is altijd ruimte voor verbetering. Met een doordachte strategie en de juiste tools en technologie kun je de ervaring van kandidaten enorm verbeteren en talent van hoge kwaliteit aantrekken.
Wil je een keer sparren over jouw candidate journey of employer brand? Kom dan een keer kijken. En nee, je hoeft niet direct te kopen.
In een tijd waarin digitale toegankelijkheid steeds belangrijker wordt, hebben Sebas Krijgsman, Martijn Smit en Remko... Lees meer
Lees meerAllereerst: de flexibiliteit waar veel zzp’ers zo van hielden, lijkt niet meer zo vanzelfsprekend. Met strengere... Lees meer
Lees meerHet wordt steeds moeilijker om via third-party cookies je doelgroep te bereiken. Bij Recruitment Marketeers bouwen ze daarom aan een nieuwe vorm van future proof job marketing waarvan server-side tagging een belangrijk...
Lees meerEnergieplein 8, 2031 TC Haarlem