Grote corporates zijn vaak degenen die gestructureerd werken aan hun externe en interne werkgeversmerk en employee... Lees meer
Lees meerDe komst van Corona heeft de arbeidsmarkt opgeschud. Er is op dit moment een recordaantal openstaande vacatures, waardoor het kunnen concurreren als werkgever op de arbeidsmarkt steeds belangrijker wordt. Veel werknemers zijn van plan om in 2022 van de gunstige situatie op de arbeidsmarkt gebruik te maken en een overstap te wagen naar een nieuwe werkgever. Is dit jouw kans als werkgever om kandidaten te werven?
In een recent artikel van de BBC wordt op een nieuwe ontwikkeling ingezoomd: een flinke toename van het aantal jobhoppers.
De verwachting is zelfs dat het aantal jobhoppers binnenkort nóg meer zal toenemen. Veel werknemers willen namelijk een nieuwe start maken in 2022. Zij zien deze kandidatenmarkt als het uitgekiende moment om een nieuwe uitdaging te zoeken bij een andere organisatie.
Dit is genoeg reden om als werkgever vooral nu op te willen vallen. Een einde aan de krapte op de arbeidsmarkt is nog lang niet in zicht. Als je dus een kans wilt maken op nieuwe kandidaten als werkgever moet je er dus voor zorgen dat je in 2022 opvalt tussen een zee aan andere werkgevers.
Je kan natuurlijk op basis van no-cure-no-pay je openstaande vacature door een recruitmentbureau laten invullen. Het punt is echter dat recruitmentbureaus momenteel met hetzelfde probleem kampen. Ook voor hen is het momenteel lastig om geschikte kandidaten te vinden.
De enige manier om in een sterke kandidatenmarkt de juiste mensen te vinden, is door voldoende effectief te concurreren als werkgever met andere werkgevers. Met andere woorden, in het geval dat de arbeidsmarkt zodanig uit balans is als nu, moet je om geschikte kandidaten te kunnen werven jezelf bezig houden met vraagstukken als:
Als je als werkgever je niet met deze vraagstukken bezighoudt, is het vinden van de juiste mensen tegenwoordig vrijwel een schier onmogelijke opgave.
Het concurreren met andere werkgevers wordt ook wel recruitmentmarketing genoemd. Hier wordt niet alleen de focus gelegd op het plaatsen van de juiste vacature bij de juiste doelgroep. Er wordt ook gekeken naar andere facetten die jou als werkgever aantrekkelijk maken, zoals:
Op die manier tilt recruitmentmarketing in 2022 jouw werkgeversmerk en sollicitanten omhoog!
Grote corporates zijn vaak degenen die gestructureerd werken aan hun externe en interne werkgeversmerk en employee... Lees meer
Lees meerAls Recruitment Marketeers kennen we de uitdagingen maar al te goed: hoe behouden we een nauwkeurig... Lees meer
Lees meerIn de dynamische wereld van recruitment is het vinden van de juiste match tussen werkgever en werknemer cruciaal. Nergens is dit belangrijker dan in de...
Lees meerEnergieplein 8, 2031 TC Haarlem
Partijen waar wij innovatief en veel mee samenwerken.