hires
ingevuld
impressies
Vanaf het eerste contactmoment was er direct een goede klik. De behoefte was helder: ondersteuning bij het vergroten van de zichtbaarheid van vacatures om kwalitatieve kandidaten aan te trekken voor de Vopak Professionals. Samen toonde we vanaf het begin een betrokken en servicegericht team.
De communicatie tijdens de campagne verliep vlekkeloos. Vooraf werd een gedetailleerde planning opgesteld met duidelijke mijlpalen en geplande meetings om de voortgang te bespreken. Dankzij deze structuur was Vopak steeds goed op de hoogte van de resultaten en ontwikkelingen.
Vanaf het begin gaf Vopak aan dat kwaliteit belangrijker was dan kwantiteit bij het aantrekken van sollicitanten. We ontwikkelden samen een op maat gemaakte campagne, volledig gericht op het vinden van de juiste professionals.
Hoewel de eerste indruk was dat de tijdslijn wat lang was, werd binnen drie weken al resultaat geboekt. Online acties werden snel uitgerold op diverse platforms, waardoor de snelheid uiteindelijk als zeer positief werd ervaren.
De aanpak van de samenwerking was niet alleen doeltreffend, maar ook uiterst flexibel. Aanpassingen naar aanleiding van gesprekken werden direct doorgevoerd. Dankzij een vast aanspreekpunt verliep de samenwerking soepel en efficiënt.
Ikzelf ga af op wat ik zelf heb meegemaakt en gezien. Dit was een relatief lichte vorm van dienstverlening maar ik ben zeer onder de indruk geraakt door de visie, uitleg en uitvoering van de dienstverlening en campagne. “De manier van communiceren en afstemmen was voor mij als klant erg prettig.
– Robert Blokland | HR coördinator bij Vopak
De campagne was een groot succes en kreeg een beoordeling van maar liefst een 9! Vopak kon een sterke selectiedag organiseren met genoeg kwalitatieve kandidaten, wat resulteerde in 9 succesvolle hires. Dit bood niet alleen keuzevrijheid bij het invullen van de posities, maar overtrof ook de verwachtingen.
Aanvankelijk waren de verwachtingen niet hoog, maar het vertrouwen dat gaandeweg ontstond zorgde voor een positieve ervaring. Uiteindelijk werd het bedrijfsdoel ruimschoots behaald door de juiste inzet van middelen en tijdige bijsturing.
Op lange termijn ziet Vopak kansen voor verdere samenwerking. Structurele ondersteuning bij employer branding, storytelling via beeld en geluid, en het testen van nieuwe kanalen zijn potentiële groeimogelijkheden. Een langdurige strategie rondom arbeidscommunicatie kan zorgen voor nog grotere successen.
Vopak zou Recruitment Marketeers zonder twijfel aanbevelen, zowel intern als extern. De professionaliteit, flexibiliteit en klantgerichte aanpak maken RM tot een betrouwbare en waardevolle partner op het gebied van arbeidscommunicatie.
– Robert Blokland | HR coördinator bij Vopak
Het was een geweldige ervaring om deze campagne voor Vopak te mogen realiseren! De combinatie van sterke, kwalitatieve content en een prettige, soepele samenwerking heeft ervoor gezorgd dat we maar liefst 9 succesvolle hires hebben kunnen realiseren. Dit is precies waar effectieve arbeidscommunicatie om draait!
– Ilse van Hengel | Marketing consultant | Project manager
Vopak staat open voor verdere samenwerking met RM Vopak, vooral op het gebied van strategische en langetermijnoplossingen binnen arbeidsmarktcommunicatie.
Energieplein 8, 2031 TC Haarlem