Het wordt steeds moeilijker om via third-party cookies je doelgroep te bereiken. Bij Recruitment Marketeers bouwen ze daarom aan een nieuwe vorm van future proof job marketing waarvan server-side tagging een belangrijk...
Lees meerDit zijn de periodes waarin mensen uit hun normale ritme raken. Men is even niet bezig met de waan van de dag en heeft de tijd en rust om het afgelopen jaar te evalueren. Mensen denken na over goede voornemens voor het nieuwe jaar. Daar hoort ook de ambitie bij om carrièrestappen te maken. “Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe uitdaging? Moet ik niet uit mijn comfort zone stappen? Zit ik nog goed op mijn plek? Waar wil ik staan over één jaar?”
Goede voornemens worden natuurlijk niet allemaal gerealiseerd. Mensen nemen zich voor om te kijken naar interessante vacatures. Maar als de eerste volle werkweken zich weer aandienen en de drukte toeneemt worden die mooie ambities vaker niet dan wel gerealiseerd. Mensen die latent werkzoekend zijn staan erom bekend sluimerende ambities te hebben waar ze niet actief mee aan de slag gaan. Maar als ze zelf bij toeval tegen die ene interessante vacature aanlopen leidt dit, gepaard met hun nieuwe ambities, tot een hogere bereidheid om deze interessante vacature te bekijken.
Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Ieder jaar zien we dat vacatures die doorgaans moeilijk in te vullen zijn, in december en aan het begin van het nieuwe jaar ineens in beweging komen. De sleutel tot succes is om latent zoekenden te prikkelen met goede content en ze te bereiken in een omgeving waar ze niet bezig zijn met hun werk. Denk hierbij aan hun social media tijdlijn of de nieuwsapps op hun mobiele telefoon. Het loont dus als werkgever om rondom de feestdagen de vlucht naar voren te nemen en in te zetten op extra zichtbaarheid voor jouw vacatures.
Kortom; extra zichtbaarheid in de feestmaand december is zeker een goed idee! Er zit juist beweging in de arbeidsmarkt en daar pluk je in het begin het nieuwe jaar de vruchten van!
Kun jij wel wat hulp gebruiken bij je werving? Wil je een goede campagne laten draaien of heb je vragen over werven rondom de feestdagen? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag!
Het wordt steeds moeilijker om via third-party cookies je doelgroep te bereiken. Bij Recruitment Marketeers bouwen ze daarom aan een nieuwe vorm van future proof job marketing waarvan server-side tagging een belangrijk...
Lees meerGrote corporates zijn vaak degenen die gestructureerd werken aan hun externe en interne werkgeversmerk en employee experience. Recruitment Marketeers en PROOF willen dit nu ook...
Lees meerAls Recruitment Marketeers kennen we de uitdagingen maar al te goed: hoe behouden we een nauwkeurig beeld van de effectiviteit van onze campagnes in een...
Lees meerEnergieplein 8, 2031 TC Haarlem
Partijen waar wij innovatief en veel mee samenwerken.